Nets

Søk etter svar eller bla gjennom kunnskapsbasen vår.

Ofte stilte spørsmål

Kan jeg bruke terminalen uten nett?

Ja, om du har avtale med BankAxept kan du bruk deres reserveløsning.
Les mer på: https://bankaxept.no/tjenester/reserveloesning
Kunden må da ha et norsk debet kort med BankAxept logo på.

Hvorfor ble transaksjonen avvist?
  • Om terminalen ikke har vært i bruk på 4-dager, må det tas en avstemning før bruk.
  • Om det ikke er nettverk vil ikke betalinger med Apple, Google, Visa, Mastercard fungerer. Har man BankAxept kan man bruke norske debet kort (BankAxept logo på), med reserveløsning.
  • Om feilmeldingen RESP 51 vises på displayet, er kortgrensen overskreddet.
Hvordan kontakter jeg kundesupport?

Du kontakter Nets kundesupport 24/7 på nummeret: 08989
Handelsdata tilbyr også sine Nets kunder support hverdager fra 8 til 16 på nummeret: 55 32 08 10

Hva gjør jeg hvis terminalen fryser?

Hold inne gul-tast og [,.-] tasten samtidig, i displayet står det nå reboot. Om terminalen ikke starter på nytt av seg selv, slå den på med grønn-tast.
Om terminalen er koblet mot kassesystem, må også kassesystem programmet restartes igjen for at kasse og terminal skal få kontakt.